«Ο Ουρανός των Αρχαίων» στο Ψηφιακό Πλανητάριο

photo

Η παράσταση του Ψηφιακού Πλανηταρίου του Ιδρύματος Ευγενίδου θα σας μεταφέρει σ' ένα ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο, για να ανακαλύψετε ποια είναι η πραγματική ιστορία για τις ιδέες και τις γνώσεις που είχαν οι Αρχαίοι για τον Ουρανό.

Η πρώτη ενότητα επικεντρώνεται στον «Ουρανό της Αρχαίας Αιγύπτου» και στα διάφορα κτίσματα των Αιγυπτίων που βασίζονταν στην αντίληψή τους για τον νυχτερινό ουρανό.

Η δεύτερη ενότητα είναι αφιερωμένη στους Μινωίτες ναυτικούς και στον πολιτισμό που ανέπτυξαν στη Θήρα και την Κνωσό, ενώ στην τρίτη ενότητα θα επιστρέφετε στην Ελληνιστική Αίγυπτο και στα επιτεύγματα της Αλεξανδρινής επιστήμης, την περίφημη Αλεξανδρινή Βιβλιοθήκη, τον Φάρο της Αλεξάνδρειας, ενώ η παράσταση κλείνει με τις τελευταίες εντυπωσιακές ανακαλύψεις για τον «Μηχανισμό των Αντικυθήρων».

Τιμές εισιτηρίων: Ενήλικες 6 Ευρώ, παιδιά 4 Ευρώ.
Διάρκεια: 40΄

Αναλυτικά:

Ξεκινώντας από τον «Ουρανό της Αρχαίας Αιγύπτου» θα περιηγηθείτε εικονικά σε μερικά από τα σημαντικότερα μνημεία της. Από τον ναό του Αμπού Σιμπέλ έως τον περίφημο τάφο του Τουταγχαμών και τη Ντέντερα κοντά στο Λούξορ, θα κατανοήσετε πόσο ακριβείς ήταν οι ουράνιες ευθυγραμμίσεις των Αρχαίων Αιγυπτίων, ευθυγραμμίσεις που ακόμη και σήμερα εξακολουθούν να εντυπωσιάζουν.

Κι ενώ οι Αιγύπτιοι εφηύραν το ηλιακό ημερολόγιο και κατέγραψαν συστηματικά τις κινήσεις του Ήλιου, των πλανητών και των άστρων, δεν προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν με ορθολογισμό τις παρατηρήσεις τους αυτές.

Για το λόγο αυτό, η παράσταση θα κάνει έναν δεύτερο σταθμό στο ναυτικό πολιτισμό των Μινωιτών, των ανθρώπων εκείνων που χρησιμοποίησαν πρώτοι τους αστερισμούς για να προσανατολιστούν. Η εμπεριστατωμένη γνώση ναυσιπλοΐας και επομένως η γνώση των άστρων και των αστερισμών, βρίσκονται αποτυπωμένες στα ερείπια της Κνωσού και του Ακρωτηρίου της Θήρας.

Και από την αρχαία Κνωσσό της εποχής του χαλκού, θα ταξιδέψετε στην Αρχαία Ελλάδα της Κλασικής περιόδου, τότε που τέθηκαν τα θεμέλια του Δυτικού πολιτισμού και μαθηματικοί και αστρονόμοι προσπάθησαν να ερμηνεύσουν τις κινήσεις των ουρανίων σωμάτων με τρόπο ορθολογικό. Θα συνεχίσετε με τον Εύδοξο αλλά και τον Αρίσταρχο τον Σάμιο, που πρώτος υποστήριξε μια Ηλιοκεντρική Θεώρηση του Σύμπαντος και τέλος με τον Ίππαρχο που δίκαια θεωρήθηκε ο πατέρας της αστρονομίας.

Με τον τρόπο αυτό το ταξίδι στον χώρο και τον χρόνο θα συνεχιστεί στην Ελληνιστική Αίγυπτο για να γνωρίσετε μερικά από τα επιτεύγματα της Αλεξανδρινής επιστήμης, την περίφημη Αλεξανδρινή Βιβλιοθήκη και τον Φάρο της Αλεξάνδρειας.

Η παράσταση ολοκληρώνεται με μία από τις πιο εντυπωσιακές ανακαλύψεις των τελευταίων χρόνων, τον «Μηχανισμό των Αντικυθήρων», τον πρώτο υπολογιστή της αρχαιότητας.

Περισσότερες πληροφορίες: http://www.eugenfound.edu.gr/