Οι απαραίτητες βιταμίνες & τα μέταλλα

photo

Ποια είναι τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, τι ρόλο παίζουν στην ανάπτυξη και την καλή υγεία του παιδικού οργανισμού και ποιες είναι οι βασικές πηγές τους; Διαβάστε προσεκτικά τον πίνακα που ακολουθεί και να θυμάστε ότι κάθε παιδί χρειάζεται να τρωει αυτά που πρέπει και όχι μόνο ό,τι το ευχαριστεί!

Βιταμίνη Α (κίτρινα και πορτοκαλί φρούτα και λαχανικά, σκούρα πράσινα λαχανικά, αβγό, συκώτι και γαλακτοκομικά): Καθοριστική για την όραση, προστατεύει επίσης το δέρμα και συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του οργανισμού, ενώ συντηρεί τα δόντια και τις μεμβράνες των οστών.

Βιταμίνη Β 6 (λιπαρά ψάρια, ξηροί καρποί, όσπρια, μπανάνες, φύτρες σταριών): Συμβάλλει στην απορρόφηση του λίπους αλλά και στο μεταβολισμό των πρωτεϊνών. Επίσης, κατά την παιδική ηλικία (όπως και στην εγκυμοσύνη), βοηθά τα κύτταρα να «εξειδικευθούν» σε ορισμένες λειτουργίες.

Βιταμίνη Β 12 (γάλα, συκώτι, μύδια, αβγό): Συμμετέχει στη διαδικασία κατά την οποία οι μύες αποθηκεύουν ενέργεια, στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων και στη διαμόρφωση γενετικών πληροφοριών.

Βιταμίνη C (μαύρες σταφίδες, φράουλες, μπρόκολο, πιπεριά, εσπεριδοειδή, μαϊντανός): Δυναμώνει το ανοσοποιητικό, βοηθά στην επούλωση των πληγών και το σχηματισμό συνδετικών ιστών, ενώ αξιοποιεί το σίδηρο που λαμβάνει ο οργανισμός. Βιταμίνη D (λιπαρά ψάρια, κρόκος αβγού, εμπλουτισμένη μαργαρίνη, γαλακτοκομικά): Ρυθμίζει τα επίπεδα του ασβεστίου και του φωσφόρου στον οργανισμό, συμβάλλει σημαντικά στην καλή κατάσταση των οστών και των δοντιών, βοηθά το νευρικό σύστημα και την καρδιά.

Βιταμίνη Ε (αμύγδαλα, ηλιόσποροι, μη αποφλοιωμένα δημητριακά, φυτικά λάδια, μαργαρίνη): Προστατεύει τη βιταμίνη Α και τα μη κεκορεσμένα λιπαρά από την οξείδωση, κάτι από το οποίο κινδυνεύουν κυρίως τα πρόωρα μωρά.

Σίδηρος (μοσχάρι, αρνάκι, χοιρινό, εμπλουτισμένα δημητριακά, ξηροί καρποί, όσπρια, αβγό, πράσινα φυλλώδη λαχανικά): Απαιτείται για το σχηματισμό των ερυθρών κυττάρων στο αίμα και για τη μεταφορά του οξυγόνου στο σώμα.

Ασβέστιο (γαλακτοκομικά, σκούρα πράσινα λαχανικά, εμπλουτισμένοι χυμοί, σουσάμι, ταχίνι, σαρδέλα): Απαραίτητο για τα νευρικά κύτταρα, γερά δόντια και οστά.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια. Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει!

Χαρακτήρες 0 από 255

Περισσότερα άρθρα που σας ενδιαφέρουν...

Τα click της εβδομάδας