Πως να βελτιώσει ένα παιδί τις επιδόσεις του στο σχολείο

photo

Η διατροφή των παιδιών κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους έχει μεγάλη επίδραση στην απόδοση τους. Το πρόγευμα επιτρέπει στα παιδιά να ξεκινούν σωστά την ημέρα τους με τις καλύτερες προϋποθέσεις και εφόδια για να φτάσουν σε επιτυχίες.

Ο συνδυασμός της καλής διατροφής με τον αθλητισμό, τα σπορ και το παιχνίδι επιτρέπει στα παιδιά όχι μόνο να εξασκηθούν αλλά και να αναπτύξουν νέες σωματικές ικανότητες.

Ας δούμε όμως πως επιδρά το πρόγευμα στον ανθρώπινο οργανισμό, και ιδιαίτερα στα παιδιά μας.

 

1. Πηγή ενέργειας για το πρωινό

Όταν κοιμόμαστε τη νύχτα, το σώμα μας χρειάζεται ενέργεια έστω και εάν βρίσκεται σε κατάσταση ύπνου. Ιδιαίτερα ο εγκέφαλος, χρειάζεται γλυκόζη η οποία είναι μια μορφή υδατάνθρακα. Ο οργανισμός, προμηθεύεται υδατάνθρακες από τα γεύματα και τα σνακ που τρώμε κάθε μέρα και τους αποθηκεύει σε μορφή γλυκογόνου στους μυς και στο συκώτι μας. Κατά τη διάρκεια της νύχτας , ο οργανισμός διασπά το γλυκογόνο σε γλυκόζη την οποία χρησιμοποιεί σαν πηγή ενέργειας, δηλαδή με λίγα λόγια σαν καύσιμο, για τις ανάγκες του. Για το λόγο αυτό, χρειαζόμαστε το πρόγευμα για να αναπληρώσουμε τα αποθέματα γλυκογόνου το οποίο θα είναι απαραίτητο για τις πρωινές μας δραστηριότητες.

 

2. Επιρροή στο μεταβολισμό

Το πρόγευμα επιτρέπει στον μεταβολισμό να υποστεί τις γρήγορες αλλαγές που είναι απαραίτητες για τις πρωινές απασχολήσεις. Ο σχολικός ρυθμός είναι ιδιαίτερα απαιτητικός κάθε πρωί για τα παιδιά μας. Μετά από κάθε γεύμα, υπάρχει αύξηση της πρόσληψης οξυγόνου. Η απορρόφηση και πέψη του φαγητού που φάγαμε, χρειάζεται περισσότερη ενέργεια και εργασία από το σώμα μας. Ταυτόχρονα η διαδικασία αυτή συνοδεύεται από την αύξηση παραγωγής θερμότητας. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό σαν το θερμικό φαινόμενο της διατροφής. Όταν κοιμόμαστε τη νύχτα, ο μεταβολισμός επιβραδύνεται. Όταν όμως τρώμε το πρόγευμα, λίγο μετά που θα σηκωθούμε, τότε ο μεταβολισμός δουλεύει πιο εύκολα, επιταχύνεται και μας επιτρέπει να δραστηριοποιηθούμε πολύ πιο γρήγορα και αποτελεσματικά.

 

3. Μείωση των λιπαρών

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι όσοι παραλείπουν το πρόγευμα, έχουν τάση κατά το υπόλοιπο της ημέρας, προτιμούν σνακ που είναι ιδιαίτερα πλούσια σε λιπαρά.

Κυρίως τα παιδιά που δεν παίρνουν πρωινό, έχουν την τάση να αγοράζουν στο σχολείο γλυκά και τσιπς.

Ωστόσο, αν δώσουμε στο παιδί μας το πρωί δημητριακά, τα οποία είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και φτωχά σε λιπαρά, του δημιουργείται ένα αίσθημα πληρότητας και έτσι δεν νιώθει την ανάγκη να καταναλώσει, ενδιάμεσα του πρωινού, διάφορα σνακ πλούσια σε λιπαρές ουσίες.

Παρουσιάσθηκε πρόβλημα. Παρακαλώ δοκιμάστε αργότερα