Μήπως το παιδί σας έχει μαθησιακές δυσκολίες;Αναγνωρίστε το πρόβλημα

photo

Τα μαθησιακά προβλήματα απαιτούν έγκαιρη διάγνωση και απεγκλωβισμό από την «ταμπέλα» του οκνηρού μαθητή.

 

Παρότι υπολογίζεται ότι τουλάχιστον το 20% του μαθητικού πληθυσμού δυσκολεύεται να κατακτήσει τη γνώση, οι περισσότεροι γονείς βιαζόμαστε να χαρακτηρίσουμε «τεμπέλικο» το παιδί που δεν ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στις σχολικές διαδικασίες και απαιτήσεις, ενώ δεν αντιμετωπίζει προβλήματα λόγου, όρασης ή ακοής και δε φαίνεται να παρουσιάζει κάποια ψυχική ή νοητική διαταραχή. Αγνοώντας ή παραβλέποντας ότι ίσως το παιδί είναι δυσλεκτικό ή αντιμάχεται μια άλλη, ειδική μαθησιακή διαταραχή.

 

Τα πιο συχνά συμπτώματα  στον προφορικό λόγο είναι:

  • συλλαβιστή ανάγνωση, κυρίως στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και, αργότερα, λέξη προς λέξη, χωρίς ρυθμό στη φωνή
  • χάσιμο της σειράς στο κείμενο, ιδιαίτερα σε κάθε αλλαγή αράδας, παράλειψη ή επανάληψη μικρών λέξεων (όπως «και», «να», «το»), αλλά και ολόκληρων φράσεων
  • καθρεπτική ανάγνωση μικρών λέξεων (για παράδειγμα, «αν» αντί «να», «νωπό» αντί «πονώ»)
  • αντικατάσταση λέξεων (για παράδειγμα, «ποτίζω» αντί «μαυρίζω», «πόδι» αντί «παιδί»)
  • δυσκολίες στις πολυσύλλαβες ή μη οικίες λέξεις
  • πρόσθεση επιπλέον φθόγγων ή συλλαβών (για παράδειγμα, «πανολοπλία» αντί «πανοπλία»)
  • αγνόηση των σημείων στίξης
  • λανθασμένη προφορά φωνηέντων (για παράδειγμα, «κόνω» αντί «κάνω»).

 

Τα πιο συχνά συμπτώματα στο γραπτό λόγο είναι:

  • συντόμευση λέξεων (για παράδειγμα, «στάτης» αντί «στρατιώτης»)
  • αντικατάσταση γραμμάτων που μοιάζουν φωνητικά ή οπτικά μεταξύ τους (ιδιαίτερα των β-φ, γ-χ, δ-θ και α-ο, α-ε, ε-ι όπως, για παράδειγμα, «αδερβός» αντί «αδερφός»)
  • παράλειψη ή επανάληψη γραμμάτων στην ίδια λέξη (για παράδειγμα, «λιμούλα» αντί «λιμνούλα» ή «τοτόπι» αντί «τόπι»)
  • αντιστροφή και μετάθεση γραμμάτων και συλλαβών μέσα στην ίδια λέξη (για παράδειγμα, «φρένω» αντί «φέρνω», «πέρτα» αντί «πέτρα»)
  • σύγχυση με τα συμφωνικά συμπλέγματα (για παράδειγμα, «πάτσα» αντί «πάστα»)
  • Αγνόηση των σημείων στίξης
  • «Παρατονισμός» λέξεων
  • Παράλειψη ή επανάληψη μικρών, λειτουργικών λέξεων (όπως «και», «να», «θα»)
  • Ακατάστατη γραφή
  • Καθρεπτική γραφή (για παράδειγμα, «χα» αντί «αχ», «αν» αντί «να»)
  • Συντακτικά λάθη
  • Δυσκολίες και λάθη στην αντιγραφή.

Δεν υπάρχουν σχόλια. Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει!

Χαρακτήρες 0 από 255

Περισσότερα άρθρα που σας ενδιαφέρουν...

Τα click της εβδομάδας