Πόσα φρούτα να δίνω στα παιδιά μου;

photo

Μερικοί γονείς, στην αγωνία τους να διασφαλίσουν τη σωστή διατροφή για τα παιδιά τους, συγχέουν την έννοια της σωστής ποσότητας κατανάλωσης φρούτων/λαχανικών με τις μεγάλες μερίδες φρούτων και λαχανικών ανά γεύμα. Με άλλα λόγια, "όσο μεγαλύτερη μερίδα λαχανικών του ετοιμάσω ανά γεύμα, τόσο πιο καλό του κάνω".

Διατρέχουμε τον κίνδυνο, βάσει αυτής της λογικής, να δώσουμε λάθος εντυπώσεις στα παιδιά για το μέγεθος των μερίδων; Ή δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας;

 

Τα φρούτα και τα λαχανικά μας κάνουν καλό!

Κατ' αρχήν καθιστούμε σαφές ότι τα παιδιά πρέπει να καταναλώνουν αρκετά φρούτα/λαχανικά, διότι παίζουν σημαντικό ρόλο ως πηγές βιταμινών Α και C (απαραίτητες για την καταπολέμηση ιώσεων και κρυολογημάτων), ιχνοστοιχείων και φυτικών ινών. Τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά βοηθούν στην ανάπτυξη των παιδιών και βελτιώνουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα. Πέρα όμως από τα παιδιά, αποδεικνύεται από μεγάλο αριθμό μελετών, ότι η κατανάλωση φρούτων και λαχανικών συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιοπαθειών, κάποιων μορφών καρκίνου (όπως καρκίνος του παχέος εντέρου) και υπέρτασης, σε ενηλίκους. Ο Αμερικανικός Καρδιολογικός Σύλλογος, υποστηρίζει ότι η υιοθέτηση σωστών διατροφικών συνηθειών κατά την παιδική ηλικία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο για την απόκτηση του επιθυμητού σωματικού βάρους στην ενήλικη ζωή.

 

 

Πόση ποσότητα φρούτων/λαχανικών πρέπει να τρώνε τα παιδιά μας;

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει την κατανάλωση κατά μέσο όρο 5 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως στην παιδική ηλικία. Βέβαια, ο αριθμός των μερίδων ποικίλει ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Όσο μεγαλώνει, συστήνονται περισσότερες μερίδες. Συγκριμένα, η ημερήσια κατανάλωση διαμορφώνεται σύμφωνα με την παρακάτω κλίμακα. Για παιδιά:

1-3 χρονών, 2 μερίδες φρούτων και 1 μερίδα λαχανικών

4-8 χρονών, 2 μερίδες φρούτων και 2 μερίδες λαχανικών, και

9-18 ετών, 3 μερίδες λαχανικών και 2 μερίδες φρούτων.

 

Παρουσιάσθηκε πρόβλημα. Παρακαλώ δοκιμάστε αργότερα